نظر فرهاد قوامی درباره آهنگ های مارکت

تیتر: فرهاد قوامی و موزیک های مارکت

برای خواندن خبر به ادامه مطلب مراجعه نمایید

به گزارش بخش خبر سایت آی ریتم، فرهاد قوامی خواننده و موسیقی دان ایرانی نظرات و ایده های خود را درباره وضعیت کنونی موسیقی مارکت کشور بیان می کند. وی معتقد است موسیقی چه در ایران و چه در جهان وارد عرصه جدیدی شده است و می توان گفت به نوعی با نسل جدید اخت گرفته است و این خود یک فرآیند ناگسستنی می باشد چرا که خود موسیقی نیز با زبان بین المللی خود یعنی زبان نت با مخاطب های خود ارتباط برقرار می کند. بار ها خود نیز شاهد این بوده است که فردی که موسیقی می داند ولی اصلا به زبان آن کشور مسسط نیست ولی به خوبی می تواند موسیقی های آن کشور را بسازد. 

در کشور ما هم این اتفاق رویت شده است و افراد برای آرامش و گفتن حرف هایشان به سمت موسیقی روی آورده اند و در مارکت نیز دنبال صدا و خواننده مد نظرشان می گردند ولی خب بنده بی نوعی گله دارم از بازار مارکت و استعداد یاب ها و جاهایی که استعداد یابی می کنند که چرا یک خواننده موفق را به بازار عرضه نمی کنند که از پرورش تا تکامل برسند؟! یک سری از خواننده ها هستند که خب با هزینه شخصی خودشان و با زحمت خودشان به جایگاه های بالایی که می خواستند رسیده اند. ولی اصلا ندیده ام که یک آموزشگاه از یک شخصی که علاقه دارد ولی تخصصی ندارد و دوست دارد که یاد بگیرد استفاده شود، بنده خودم هنرجو بودم و هم اکنون نیز می باشم. در این عرصه دیدم که خیلی تخصص هم داشتند ولی به دلیل نداشتن هزینه نتوانستند به اهدافشان برسند. بنده به خاطر این وضعیت از مارکت موسیقی راضی نیستم!…

البته خواننده های خیلی خوبی داریم که اگر موسسات نیز نبودند باز هم می درخشیدند و به جایگاه شان می رسیدند. اما بر روی خواننده های نو پا و صداهایی که متفاوت هستند سرمایه گذاری نمی کنند. البته آن ها نیز حق دارند و به دنبال ریسک نیستند! .. چرا که همین ریسک ها ممکن است به آن موسسه ضربه های جبران ناپذیری وارد سازد.

ولی اعتقاد دارم که اگر موسیقی را همانند یک بزرگراه بدانیم، در آن نمی شود یک نوع ماشین باشد چرا که سلایق متفاوت می باشد. فرض کنید توی آن بزرگراه همه پراید باشند آنوقت چه می شود؟! قطعا جذابیتی نیست ..

ای کاش می توانستم دنبال افرادی بگردم و آن ها را معرفی کنم. چون موسیقی در قاب تحول می باشد ولی خیلی ها به خاطر نداشتن وضعیت مالی خوب نمی تواند دیده شود و ستاره شود. 

در آخر از سایت آی ریتم تشکر می کنم که این موقعیت را برای بنده فراهم ساخت که بتوانم حرف دل را بیان کنم، چرا که خودم نیز در این عرصه می جنگم تا بتوانم یک موزیک بسازم. آرزوی سلامتی و موفقیت برای تمامی هنر دوستان و از همه کسانی که بنده رو حمایت کردند و اول خدا و سپس پدر و مادرم و تمامی هوادارانم که همیشه پشت من بوده اند و ازم حمایت کردند را کمال تشکر ویژه را دارم. 

برچسب گذاری شده در: